انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

گرم شدن زمین و عواقب آن

گرم شدن جهانی;کاهش انرژی بادی

نتایج آخرین تحقیقات نشان می دهد استفاده از انرژی باد از طریق کاهش نشر گازهای گلخانه ای به کاهش روند گرم شدن جهانی می انجامد.
*         یکی از محققان دانشگاه تکزاس در ایالت تگزاس امریکا در مقاله ای در مجله AIP در خصوص انرژیهای تجدید پذیر و پایدارمی گوید:" افزایش درجه حرارت، سرعت باد را کاهش می دهد و نیروی کمتری را برای توربین بادی می سازد . بادهای غالب در جو آزاد در ارتفاع حدود 1000متری بالای زمین بوسیله تغییرات درجه حرارت که به طرف قطبها کاهش می یابد حفظ می شود.همچنان که آب و هوا تغییر می یابد درجه حرارت جهانی افزایش یافته وتقابل درجه حرارت بین عرضهای جغرافیایی کمتر و قطبها بطور جزئی کاهش می یابد، چرا که نواحی قطبی گرایش به سریع تر گرم شدن دارند و همچنانکه تقابل درجه حرارت ضعیف تر می شود بادها نیز صعیف تر می شوند. توربینهای بادی بوسیله بادهای ارتفاعات کمتر نیرو می گیرند (حدود 100متر بالای زمین) جائی که بنا به گفته Ren " اثرات اصطکاکی سرعت و جهت باد را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهند."
*         بر اساس محاسبه REN افزایش 2تا 4درجه سانتیگراد در عرضهای جغرافیایی (متوسط تا بالای زمین) باعث کاهش 4تا 12 درصدی در سرعت باد در بعضی عرضهای جغرافیایی شمالی می شود. این معنی می دهد که می بایست سرمایه گذاری بیشتری برای داشتن توربینهای بیشتر کنیم تا بتوان همان مقدارانرژی را بدست آورد.
Science daily ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ ۱۱:۰۸

انرژی باد و گرمایش کره زمین

انسانها فکر میکنند . میتوانند در طبیعت دستکاری کنند و از نتایج و پیامد های بد آن در امان باشند . هر جای این کره که هستیم . باید برای محیط زیست سالم تلاش کنیم. زیرا آلودگی هوا مرز و کشور نمی شناسد.

و دودش توی چشم همه میرود . پس پیش به سوی استفاده از انرژی های پاک...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد