انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

حادثه ساختگی 11 سپتامبر

ده سال از تخریب برجهای تجارت جهانی با تبانی دولت آمریکا و القاعده میگذرد. و ملتهای جهان بخوبی میدانند. که ساختمانی با آن تکنیک ساخت و استحکام با برخورد یک هواپیما منهدم نمیشود. از تصاویر و دیگر شواهد و اسناد بنظر میرسد از قبل در این برجها بمب گذاری کرده بودند. و شاسی بمب ها بصورت کنترل از راه دور همزمان با برخورد هواپیما به برج ها شاسی فشرده شد. غافل از اینکه به یکی از برجها هواپیما برخورد نکرده.!!!! ولی برج سوم هم با بمب خراب شد.چرا؟ دروغ به این بزرگی میگویند . وخجالت هم نمکشند. مردانه بگوئید. که اقتصادمان بیمار و ورشکسته شده و میخواستیم به مسلمانان افغانستان و عراق و دیگر کشورها حمله کنیم . و منابع نفتی و غیر نفتی شان به جیب سرمایه داران صهیونیستی آمریکا و ... واریز کنیم. مجبور بودیم بصورت ساختگی اتهام را با همکاری بن لادن عرب به گردن مسلمانان بیندازیم. و مجوز برای جنگ درست کنیم.!!! و از طرفی به مسلمانان اجازه بدهیم دو خیابان آنطرف تر از برجهای دوقلو تجارت صهیونیستی جهانی مسجد بنا کنند.!! تا باز هم خشم مردم ساده لوح را بر انگیزید. ولی آفتاب پشت ابر نمیماند و دست های ضد بشری آمریکا رو شد. و دلیل دیگر اینکه کارکنان صهیونیست از دو روز قبل ساختمانها را ترک کرده بودند. و همه این جنایتها باعث شد که ملتهای مسلمان بیش از هر زمان از سردمداران آمریکا و اسرائیل و انگلیس متنفر شوند. و آنها را از کشورهایشان اخراج  و روابط تجاری را با آنان قطع نمایند..و دلار را به مرز سقوط برسانند.

10 سال گذشت
امسال نخستین سالی است که اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در سالگرد حملات 11 سپتامبر دیگر در قید حیات نیست ، اما هنوز گروه القاعده با وجودی که تضعیف شده وجود دارد و به سازماندهی عملیات های دیگر علیه آمریکا و غرب می اندیشد. هنوز اسرار زیادی درباره علل و انگیزه های حملات 11 سپتامبر مکتوم مانده است و هنوز سوالات بی پاسخ زیادی است که به آنها جواب داده نشده است.
عصر ایران –10 سال پیش در چنین روزی، جهان از وقوع یک حادثه دهشتناک تروریستی در قلب اقتصادی "امن ترین و قدرتمند ترین کشور جهان " به خود لرزید.

چند هواپیمای مسافر بری به طور همزمان ربوده شده و دو هواپیما به دو ساختمان معروف مرکز تجارت جهانی در نیویورک کوبیده شدند و هواپیمایی دیگر به ساختمان پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) اصابت کرد و یک هواپیمای دیگر که گمان برده می شد ربایندگان آن قصد داشتند آن را به ساختمان کنگره یا گاخ سفید بکوبند ، سقوط کرد و همه مسافران کشته شدند.

این حادثه تروریستی نزدیک به 3 هزارنفر قربانی داد و صحنه های زنده آتش گرفتن و اصابت هواپیماهای مسافر بری به ساختمان 110 طبقه مرکز تجارت جهانی در نیویورک به طور مستقیم برای صدها میلیون بیننده در سرتاسر جهان پخش شد.

خبر آن  قدر تکان دهنده و شوکه کننده بود که بلافاصله در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت .


جورج دبلیو بوش رییس جمهوری وقت آمریکا که در آن زمان در نخستین سال ریاست خود بر کاخ سفید بود پس از این حادثه در صحنه تلویزیون ظاهر شد و مرتکبان این جنایت تروریستی را به انتقام تهدید کرد.

در فاصله چند ساعت پس از این عملیات تروریستی بلافاصله گزارش هایی از هویت 19 رباینده این هواپیماهای مسافر بری منتشر شد و گروه القاعده به عنوان سازمان دهنده اصلی این عملیات معرفی شد. 15 تن از 19 رباینده هواپیماها ملیت عربستانی داشتند .

گروه القاعده و شخص اسامه بن لادن نیز با انتشار پیامی ویدئویی مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و متعاقب آن ایالات متحده آمریکا از دولت طالبان خواست تا اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده را تحویل دهد .


طالبان در برابر این خواست آمریکا مقاومت کرد و ایالات متحده آمریکا به همراهی یک ائتلاف بین المللی در اکتبر همان سال و در فاصله ای بیش از 1 ماه از انجام حملات تروریستی 11 سپتامبر ، به افغانستان حمله کرد و در نوامبر همان سال این کشور را به اشغال خود در آورده و بساط حکومت طالبان را برچید.

آمریکا موفق به دستگیری اسامه بن لادن نشد و رهبران طالبان نیز متواری شدند اما آمریکا موفق شد تا حکومت افغانستان را برانداخته و حکومتی جدید در این کشور تاسیس کند.

به فاصله کمتر از دو سال از حملات 11 سپتامبر دولت جورج دبلیو بوش مست از پیروزی خود بر طالبان ، به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در دست حکومت صدام ، بدون کسب مجوز لازم ازشورای امنیت با همراهی بریتانیا و با وجود مخالفت های روسیه ، فرانسه و آلمان ، در 19 مارس 2003 به عراق لشگر کشی کرد  و در طی مدت 3 هفته عملیات نظامی ، حکومت صدام را بر انداخت.


اشغال افغانستان و سپس اشغال عراق از دید بسیاری از ناظران فرصت هایی بودند که فضای پس از حملات 11 سپتامبر در اختیار دولت نو محافظه کار جورج دبلیو بوش قرار داد ، ولی اشغال این دو کشور تازه اول راه مشکلات آمریکا بود.

نیروهای ایالات متحده و برخی دیگر از همپیمانان ناتویی و غیر ناتویی آمریکا در این دو کشور مستقر شدند و از 10 سال گذشته تا کنون آمریکا هزاران نیروی نظامی خود را در این دو کشور از دست داده و صدها میلیارد دلار از مالیات شهروندان این کشور را خرج دو جنگی کرده که بنا به عقیده بسیاری از ناظران دستاوردی متناسب با این هزینه های گزاف عاید این کشور نکرده است.

11 سپتامبر در نخستین سال قرن جدید و هزاره جدید به وقوع پیوست و این سال که بنا به پیشنهاد "سید محمد خاتمی" رییس جمهوری سابق کشورمان از سوی سازمان ملل به نام سال " گفتگوی تمدن ها " نام گذاری شده بود ، با حادثه 11 سپتامبر کاملا تحت الشعاع قرار گرفت و گفتمان جنگ با ترور و جنگ صلیبی بین مسیحیت و اسلام و تمدن اسلامی با تمدن غرب و.. جای گفتگوی تمدن ها را گرفت.

جهان در 10 سال گذشته هزینه های زیادی بابت جنگ های افغانستان و عراق از سویی و گسترش عملیات تروریستی در اقصی نقاط جهان پرداخته است و این جنگ هنوز نیز ادامه دارد.


امسال نخستین سالی است که اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در سالگرد حملات 11 سپتامبر دیگر در قید حیات نیست ، اما هنوز گروه القاعده با وجودی که تضعیف شده وجود دارد و به سازماندهی عملیات های دیگر علیه آمریکا و غرب می اندیشد.

هنوز اسرار زیادی درباره علل و انگیزه های حملات 11 سپتامبر مکتوم مانده است و هنوز  سوالات بی پاسخ زیادی است که به آنها جواب داده نشده است.

عده ای بر این گمانند که حملات 11 سپتامبر یک خودزنی عامدانه از سوی آمریکا بوده تا بهانه لازم برای لشگر کشی به منطقه خاورمیانه و اشغال برخی کشورهای استراتژیک و نفت خیز فراهم آید ، اما عده ای دیگر با رد این فرضیه می گویند که حملات 11 سپتامبر کار القاعده بوده و این گروه مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است .


این عده گروه نخست را اصحاب فرضیه توطئه می دانند و می گویند دلیلی ندارد وقتی گروهی مسئولیت مستقیم این حملات را بر عهده می گیرد ، گونه ای دیگر برای آن فرضیه سازی شود.

اما به هر حال فارغ از این بحث ها حملات 11 سپتامبر تاثیری محتوم در فضای بین المللی به وجود آورد و نشان داد که حتی قدرتمند ترین کشور جهان نیز می تواند از نقطه ای که در محاسبات امنیتی خود روی آن حساب باز نکرده بوده ، ضربه بخورد.

حادثه 11 سپتامبر گفتمان حاکم بر فضای بین المللی را تغییر داد و جهان را به پیش و پس از این حادثه تقسیم کرد.


امروز 10 سال از آن روز واقعه می گذرد و نخستین سالی است که مسئول مستقیم و رهبر این عملیات تروریستی ( بن لادن) که در غارهای واقع در کوه های افغانستان آن را رهبری کرده ، دیگر وجود خارجی ندارد.

11 سپتامبر با همه خاطراتش تبدیل به روزی سرنوشت ساز در تاریخ بشر شده و دود آتشی که 10 سال پیش بنا به دلایلی که هنوز تمامی ابعاد آن روشن نیست ، افروخته شده به چشم همه مردم جهان رفته است و صدها میلیون انسان به طور مستقیم تاثیرات این حادثه را در زندگی روزانه خود لمس کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد