انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

علل رکود اقتصاد ایران

به عقیده اکثر اقتصاد دانان بزرگ یکی از عوامل رانت خواری و رشوه و اختلاس و دیگر سو استفاده  مالی از اقتصاد. اختلاف قیمت بین نرخ دولت و نرخ بازار آزاد است. و اقتصاد ایران از اول انقلاب دچار این دو و حتی چند نرخی بوده و راه را برای سو استفاده کنندگان باز گذاشته است. این شیوه اقتصادی فساد آور بوده.
لذا مسئولین اقتصاد کشور هرچه سریعتر باید به این روش اشتباه پایان داده. و با آزاد سازی کلیه قیمتها و خدمات . جلو ی انواع سو استفاده های مالی و غیره  را بگیرند . و اقتصاد کشور را در مسیر رشد و تلاش واقعی و سالم قرار دهند.همچنانچه با حذف سیستم کوپنی و اجرای هدفمند یارانه بخشی از مشکلات حل شد. با آزاد سازی کلیه قیمتها . به سمت اقتصاد آزاد و پویا پیش برویم. زیرا آزادی در هر زمینه ای معجزه و شکوفائی به همراه دارد.
فقط دولت میتواند در بخش تحقیقات و آموزش و بهداشت عمومی و بلایای طبیعی در بخش کشاورزی در صورت نیاز کمک کند. آن هم داخل کشور ایران. ولا غیر...!!

مقاومت در برابر دلار تک‌نرخی

دنیای اقتصاد- رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه دو نرخی بودن نرخ ارز در بازار فسادآور است، گفت: برخی مقاومت‌ها اجازه نداد تا بانک مرکزی نرخ ارز را در بازار یکسان کند؛ اشاره بهمنی به اقدام بانک مرکزی در افزایش یکباره نرخ ارز مرجع در خرداد ماه گذشته بود که به دلیل انتقادها و اعمال برخی فشارها منجر به کنار گذاشتن این سیاست و عدول از آن شد. رییس کل بانک مرکزی بار دیگر با یادآوری این اتفاق تاکید کرد: اگر در آن برهه یک هفته به بانک مرکزی مهلت داده می‌شد نرخ ارز در بازار یکسان می‌شد و مشکلات کنونی پیش‌روی کشور نبود. افزایش شکاف ارزی یکی از مشکلات پیش روی اقتصاد ایران است که بهمنی نیز بر آن تاکید کرد و آن را به زیان اقتصاد ملی دانست. سخنان بهمنی در انتقاد از مقاومت‌ها در برابر یکسان شدن نرخ دلار و سایر ارزها در حالی بیان می‌شود که روز گذشته قیمت دلار در بازار با یک جهش 25 تومانی به 1280رسید تا اختلاف قیمت دلار رسمی و غیررسمی به حدود 212تومان برسد. شکاف قیمتی یورو نیز به بیش از 300 تومان رسید تا بار دیگر زمزمه‌هایی در خصوص اقدام ناگهانی بانک مرکزی در افزایش نرخ مرجع به گوش رسد، اقدامی که از دید اکثر کارشناسان در شرایط کنونی تنها راهکار بانک مرکزی برای بازگرداندن نظام تک نرخی قلمداد می‌شود.

شکاف قیمت دلار رسمی و غیر رسمی 213 تومان شد
مقاومت در برابر یکسان‌سازی نرخ ارز
گروه بازار پول- مسعود رضا طاهری: شکاف قیمتی میان نرخ دلار در بازار رسمی و غیررسمی در حالی به 212 تومان رسید که رییس کل بانک مرکزی از برخی مقاومت‌ها در برابر یکسان سازی نرخ ارز سخن می‌گوید. محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی با اشاره به دو نرخی شدن بازار ارز این عارضه را فساد آور و به زیان اقتصاد ملی خواند و گفت: اگر یک هفته مهلت می‌دادند بانک مرکزی قیمت ارز را یکسان می‌کرد.
اشاره بهمنی به اقدام بانک مرکزی در افزایش یکباره نرخ ارز مرجع در خرداد ماه گذشته بود که با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد.
وی افزود: تمام مسوولیت این سیاست را خودم به عهده گرفتم و همان طور که پیش‌تر نیز گفتم اگر یک هفته فرصت داشتم ارز را تک نرخی می‌کردم تا در شرایط کنونی مشکلات ارز دو نرخی را در برابر نداشته باشیم. به گزارش ایرنا، رییس کل بانک مرکزی افزود: به نظر ما دو نرخی بودن‌ ارز به نفع اقتصاد کشور نیست و فسادآور است. بهمنی با انتقاد از کسانی که قبلا مدافع افزایش نرخ ارز بوده‌اند و امروز با زبان دیگر سخن می‌گویند، گفت: اگر قیمت ارز کاهش پیدا کند واردات به قدری افزایش می‌یابد که دیگر تولید برای واحدهای تولیدی صرف ندارد.
به گزارش فارس، او بار دیگر بر واقعی شدن نرخ‌ها در اقتصاد ایران تاکید و اظهار کرد: باید قیمت‌های ارز یا هر چیز دیگر واقعی شود تا با بازار واقعی نیز روبه‌رو شویم. به گفته وی زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود طبیعی است که واردات گران تمام خواهد شد، اما ارزانی نرخ ارز موجب سرازیر شدن واردات هر کالایی به کشور می‌شود. شکاف نرخ ارز رسمی و غیر رسمی نیز یکی از سوال‌های پیش روی بانک مرکزی است. معاون ارزی بانک مرکزی نیز در خصوص تشدید این شکاف معتقد است: با توجه به آنکه بانک مرکزی به نیازهای واقعی بازار از طریق افزایش حواله ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی پاسخ می‌دهد شکاف صورت گرفته به دلیل سهم کم بازار غیررسمی تاثیر چندانی در سیاست‌های ارزی کشور ندارد. این در حالی است که نرخ ارزها در بازار غیر رسمی روز به روز در حال افزایش است و شکاف ارزی عمق بیشتری یافته است. قیمت دلار در بازار دیروز با یک جهش تقریبا 25 تومانی تا 1280 تومان بالا رفت تا اختلاف قیمت دلار رسمی و غیررسمی به حدود 212تومان برسد. یورو نیز در بازار به نرخ 1775 تومان افزایش یافت در حالی که قیمت مرجع آن 1472 تومان بود با این حساب شکاف قیمتی برای یورو هم به 302 تومان رسیده است. این وضعیت برای سایر ارزهای موجود در بازار نیز وجود دارد. قیمت پوند انگلیس نیز تا رسیدن به حد 2025 تومان، بیش از 20 تومان گران شد. صد ین ژاپن، دلار کانادا و دلار استرالیا نیز هر یک با 20 تومان افزایش قیمت به ترتیب به نرخ‌های 1630 تومان، 1305 تومان و 1325 تومان فروخته شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد