انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی خورشیدی

دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیاز خود به برق استفاده کند.عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.
عربستان سعودی مدعی است که در سال 2020 در جایگاه بزرگترین صادرکننده انرژی خورشیدی در جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش عصر ایران، روزنامه سعودی الریاض در گزارشی نوشت: بخش تولید و صادرات انرژی خورشیدی عربستان سعودی در 8 سال آینده حدود 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد. دولت ریاض قصد دارد در سال 2020 از انرژی خورشیدی برای تولید 10 درصد از نیازهای خود به برق استفاده کند.

این اقدام در راستای برنامه دولت عربستان برای تولید 5 گیگاوات انرژی خورشیدی در سال 2020  صورت می گیرد.

همچنین بخش انرژی خورشیدی که جزء صنایع نوپا در عربستان است باعث تشویق ایجاد و توسعه مزرعه های خورشیدی، ایجاد کارخانه های تبدیل،تولید مواد خام و دیگر صنایع  مرتبط در این کشور می شود.

عربستان سعودی تاکنون بیش از سه میلیارد دلار در زمینه ایستگاه های تولید انرژی خورشیدی در بندر البولی در منطقه استان مدینه و شهر الجبیل در استان الشرقیه سرمایه گذاری کرده است. همچنین در طرح ساخت کارخانه تولید ماده پلی سیلیکون در ساحل خلیج فارس نیز380 میلیون دلار هزینه نموده است.

عربستان سعودی هم اکنون با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت، بزرگترین صادرکننده این ماده در جهان است.

آیا بهتر نیست؟ ایران هم از انرژی پر خطر و پر دردسر هسته ای دست بردارد. مانند آلمان -ژاپن- و... و به انرژی پاک و لایزال آفتاب . که هیچ کس هم مدعی آن نیست. و بوفور در منطقه ما موجود است. استفاده ببرد.!!!
با توجه به اینکه میدانیم منابع اولیه سوخت هسته ای در ایران کم است و تمام تحریمها و پیامد های دیگر و خدای نا کرده جنگ.! از تولید سوخت هسته ای برای کشورمان ایجاد شده است.آیا مضرات انفجار های نیروگاههای اتمی چرنویل و زاپن و .... درس عبرتی برای ما نیست؟ که چه خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و بشر وارد کرده است. و میکند.؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد