انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

دوستی ایران و اعراب


32229001933523694818.jpg


آیا دوستی ایران و اعراب آرزو می ماند؟



با وجود اشتراک منطقه ای . همسایگی. همدینی و ..... روابط ایران و اعراب بسیار سد و یخ زده است. کارشناسان علت را در دوری از کتاب مشترک(قران) و دخالت در امور داخلی یکدیگر. و دخالت اسرائیل و غرب به سرکردگی آمریکا. و جهل طرفین از توطئه دشمنان اسلام. از دامهائی که دائم برای تفرقه آنها پهن میکنند.
 و خود مسلمانها نیز به آن دامن میزنند. مثلا ایران را کشوری بزرگ و متجاوز  و اتمی و ترسناک برای کشور های عرب و مسلمان و همسایه ایران جلوه میدهند. تا به اهداف خود که همانا فروش هر چه بیشتر اسلحه به اعراب است. ترغیب کنند و پول نفت اعراب را دو باره به جیب خود بر گردانند. و یا ایران را در یک جنگ نا خواسته هشت ساله با کشور برادر عراق ببرند.یا جنگ شیعه و سنت را بیندازند. در صورتیکه رمز ماجرا با تکیه به قران و سنت پیامبر(ص) و احترام به یکدیگر براحتی قابل حل است . و میتوان توطئه دشمنان را نقش بر آب کرد.
زیرا ما نفت و گاز جهان را در دست داریم. که اگر از آن خوب استفاده نکنیم. بر علیه خودمان بکار میگیرند. پس ای مسلمین دست از عقاید خرافی و انحرافی و تفرقه بر دارید. با هم متحد شوید .

هر چند تصورش با توجه به شرایط پر تنش این روزهای منطقه سخت است ، اما می توان تصور کرد که :

1- سالانه میلیون ها توریست از کشورهای عربی به مناطق گردشگری ایران بیایند و به جای خرج کردن دلارهای خود در کشورهای دیگر ، با هزینه کمتر در مناطق خوش و آب هوای ایران تفریح کنند.

2- یک پیمان همکاری اقتصادی بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس منعقد شود و اقتصاد ایران با اقتصاد کشورهای عربی منطقه به سمت همگرایی کامل حرکت کند.

3- ایران نقش پل ارتباطی اروپا - آسیای مرکزی و قفقاز را  برای کشورهای عربی منطقه داشته باشد و این کشورها از طریق ایران به ترانزیت کالا و گسترش ارتباطات خود با کشورهای واقع در حوزه های یاد شده بپردازند.

4- یک نیروی نظامی مشترک بین ایران و کشورهای عربی منطقه ایجاد شود و این نیرو ضمن تامین امنیت منطقه با برگزاری رزمایش های سالانه در راه ارتقای توانمندی های خود گام بردارد و از این طریق هیچ نیازی به حضور نیروی های نظامی بیگانه در منطقه خلیج فارس نباشد.

5- پروژه های مشترک توسعه اقتصادی با ارزیابی مزیت های اقتصادی و خاصیت هم پوشانی در منطقه تعریف شود و هر کشور منطقه که در تولید یک کالا یا خدمات مزیت نسبی دارد با توسعه سرمایه گذاری روی آن بخش دیگر کشورهای منطقه را نیز تغذیه کند.

6- تبادل استاد و دانشجو و همکاری های علمی و فنی بین ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توسعه یابد و دانشجویان ایرانی و عرب در دانشگاه های مشترک تحصیل کنند و از این طریق نسل آینده اداره کننده ایران و کشورهای عربی با یکدیگر تعامل داشته باشند و همدیگر را بهتر بشناسند تا سنگ بنای توسعه همکاری در آینده مستحکم تر شود...

لیست این آرزوها را همچنان می توان ادامه داد و موارد دیگری را نیز به این فهرست افزود ، اما نکته در اینجاست که پی ریزی چنین آینده ای برای منطقه خلیج فارس نیازمند عزم دو جانبه از سوی دو طرف است که متاسفانه در فضای تنش آلود فعلی سخن گفتن از این آرزوها بیشتر به طنز می ماند.

بشر راهی جز همکاری و تعامل ندارد و محکوم به همزیستی است و چه بهتر نسلی از مدیران صاحب جسارت این همکاری را مدیریت کرده و در ریل مطلوب خود بیندازند تا نسل های آینده ایرانی و عرب حاشیه خلیج فارس دست در دست یکدیگر با صلح و صفا در این منطقه زندگی کنند .

بی گمان منطقه خلیج فارس به واسطه وجود ذخائر سرشار نفت و گاز مورد طمع است و کشورهای قدرتمند که صاحب سلاح و فناوری هستند دوست ندارند میان ایران و   همسایه های عربی این کشور بزرگ در منطقه خلیج فارس مودت و دوستی برقرار باشد چه آنکه در این صورت دیگر :

- توجیهی برای حضور نظامی و جولان آنها در این منطقه نمی ماند و اسلحه های تولیدی آنها " در انبارهایشان باد می کند " و دهها میلیارد دلار درآمد سالانه شان از بابت فروش تسلیحات به کشورهای عربی منطقه از کف شان می رود و قدرت مانور سیاسی بیگانگان در منطقه کم می شود.

نخبگان منطقه باید برای به هم زدن این معادله ظالمانه وارد عمل شوند و یگانه راه زدودن این جو تنش و تخاصم و جایگزین کردن جو تنش زدایی به عنوان پیش زمینه اعتماد متقابل و در نهات همکاری و همگرایی متقابل ، تغییر برخی سیاست ها از سوی هر دو طرف معادله و زدن دست رد به سینه بیگانگان و نشستن پشت یک میز و رسیدن به تفاهم و توافق است .

بی گمان هیچ خیری در تنش و جنگ نیست و هر چه خیر و سود است در همکاری بر مبنای احترام و منافع متقابل است و این همکاری پیش زمینه هایی دارد که گام نخست آن دست برداشتن از تنش زایی و حرکت در سمت سیاست تنش زدایی است .

شاید عده ای این سیاست را در جو کنونی منطقه ساده لوحی و بی مورد بدانند اما باید به یاد داشت که ایرانی ها و اعراب حتی اگر مایل نباشند " مجبور " به همزیستی هستند و حالا که گریزی از این امر نیست چه بهتر که این همزیستی همراه با همکاری و ایجاد فرصت های متقابل برای ارتقای منافع مشترک باشد.

در چنین صورتی بزرگ ترین ضرر کننده دشمن مشترک هر دو طرف یعنی " اسراییل "  و نیز آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی خواهند بود که طی سال های اخیر با " لولو " کردن ایران و ترساندن اعراب از این همسایه بزرگ شمالی ، جیب های خود را پر از دلار های نفتی کرده اند.

آیا می توان روزی را تصور کرد که میان ایران و کشورهای عربی کرانه جنوبی خلیج فارس جو برادری و مودت حاکم باشد و برای شهروندان دو طرف سفر به کشورهای یکدیگرهمچون یک سفر داخلی محسوب شود ؟






پول های پروژه ایران هراسی در جیب غرب
پیش بینی می شود هزینه های دفاعی امنیتی اسرائیل نیز در پنج سال آینده به رقم 77 میلیارد دلار برسد.
موسسه پژوهشی فورکاست آمریکا در گزارش به روند صادرات و فروش تسلیحات در جهان پرداخت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، به روزسازی تسلیحاتی، پیشرفته سازی تجهیزات  هوایی و توانمندی های نیروی دریایی مهمترین زمینه های خرید سلاح کشورهای جنوب خلیج فارس تا سال 2016 خواهند بود.

در این گزارش، پیش بینی شده است هزینه های امنیتی و دفاعی در کشورهای جنوب خلیج فارس تا سال 2016 میلادی به رقم 385 میلیارد دلار برسد.

جنگنده تایفون

پیش بینی می شود هزینه های دفاعی امنیتی اسرائیل نیز در پنج سال آینده به رقم 77 میلیارد دلار برسد.

براساس این گزارش، در نیمه دوم دهه گذشته، کشورهای خاورمیانه 20 درصد از واردات سلاح جهان را به خود اختصاص دادند.
افزایش بهای نفت به حدود 147 دلار برای هر بشکه در سال 2008 و افزایش نگرانی های منطقه به دلیل وضعیت ایران از مهمترین دلایل خرید بالای تسلیحات در منطقه خلیج فارس در 10 سال گذشته، عنوان شده است.

تلاش فرانسه برای فروش هواپیمای جنگنده رافائل به چند کشور خاورمیانه از جمله کویت، قطر و امارات و اقدامات انگلیس برای فروش هواپیماهای نظامی تایفون به کشورهای خاورمیانه  از جمله مهمترین تلاش های بازاریابی تسلیحاتی در خاورمیانه به شمار می رود.

در این گزارش به رشد خرید سلاح در منطقه خاورمیانه هم اشاره شده و آمده است: گرچه در سال گذشته، انقلاب ها، مهمترین خبر و اتفاق در کشورهای عربی بوده اند اما این کشورها و به ویژه در جنوب خلیج فارس همچنان به روند خرید سلاح ادامه می دهند که در این میان می توان به عربستان سعودی و امارات اشاره کرد.

از جمله مهمترین معاملات تسلیحاتی منطقه خلیج فارس می توان به موافقت شورای امنیت ملی آلمان با فروش تانک هایی از نوع  لئوپارد به عربستان سعودی و معامله بزرگ تسلیحاتی آمریکا با عربستان به ارزش 60 میلیارد دلار در پاییز 2010 اشاره کرد.

خبرهای تایید نشده ای نیز درباره معامله تسلیحاتی 20 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان برای به روز سازی و پیشرفته سازی نیروی دریایی این کشور منتشر شده است.

جنگنده رافائل


تانک  لئوپارد





با توجه به اینکه اسراییل به تنهایی توانایی مقابله با حملات ایران و نیز حفاظت از شهروندانش در مقابل حملات موشکی ایران را ندارد و نیز فاقد مکانیزم ایجاد آتش بس در یک جنگ احتمالی با ایران است ، در صورت آغاز یک جنگ یکجانبه با ایران این جنگ احتمالا ماه ها به طول انجامد.

روزنامه اسراییلی هاآرتص با انتشار گزارشی از سناریوهای احتمالی حمله به ایران نوشت که در صورت حمله یکجانبه اسراییل به ایران بازار بورس تل آویو به شدت سقوط کرده و اقتصاد اسراییل آینده نا معینی خواهد داشت .

به گزارش عصر ایران این روزنامه اسراییلی به نقل از یک کارشناس بورس در تل آویو نوشت : اما اگر آمریکا به ایران حمله و جنگ را مدیریت کند بورس اسراییل در هفته نخست جنگ سقوط می کند ، اما احتمالا از هفته دوم شاخص ها رو به بهبودی می رود.

این کارشناس می افزاید : در صورت حمله یکجانبه اسراییل به ایران اوضاع متفاوت خواهد بود چرا که ایران احتمالا با موشک های دوربرد خود به اسراییل پاسخ خواهد داد و احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران بورس اسراییل را در وضعیت سقوط نامشخص قرار خواهد داد.

این کارشناس اسراییلی در ادامه نتیجه گیری می کند با توجه به اینکه اسراییل به تنهایی توانایی مقابله با حملات ایران و نیز حفاظت از شهروندانش در مقابل حملات موشکی ایران را ندارد و نیز  فاقد مکانیزم ایجاد آتش بس در یک جنگ احتمالی با ایران است ، در صورت آغاز یک جنگ یکجانبه با ایران این جنگ احتمالا ماه ها به طول انجامد و این مساله می تواند بورس اسراییل را به سقوط بکشاند.

این کارشناس اسراییلی در پایان نتیجه گیری می کند که با توجه به همه این عوامل اسراییل احتمالا به تنهایی قادر به حمله به ایران نباشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد