انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

سلول خورشیدی با راندمان 45 درصد

انقلابی در عرصه تولید سلول خورشیدی - افزایش راندمان تا 45 %
محققان دانشگاه بوفالو ایالت نیویورک در جدید ترین تحقیقات خود اظهار داشتند که با اضافه نمودن نقاط کوانتومی به سلول های خورشیدی می توان راندمان آنها را تا 45 درصد افزایش داد .
در این تحقیق که در ماه می سال گذشته به چاپ رسیده ، گفته شده که با تعبیه کردن نقاط کوانتومی ، این امکان فراهم می شود که سلول ها بتوانند امواج نوری مادون قرمز را جذب کنند و همچنین طول عمر فتوالکترون ها هم افزایش می یابد .
اگرچه استفاده از نقاط کوانتومی تکنولوژی کاملاً جدیدی نیست ، چرا که در طی یک دهه گذشته تحقیقات بسیاری بر روی آن صورت گرفته است . اما تفاوت تحقیق جدید این است که نه تنها می توان نقاط کوانتومی را تعبیه کرد ، بلکه می توان آنها را به طور انتخابی جوری قرار داد که حاوی انرژی درونی قابل توجهی باشند و این باعث می شود که الکترون حول خودش جهش داشته باشد و در نتیجه تلفات ترکیب به کمترین میزان خود برسد . آنها همچنین ادعا می کنند که این تکنولوژی قادر است بر روی بسیاری از ساختارهای فتوولتاییک اعمال شود .
اضافه کردن تنها دو نقطه کوانتومی راندمان تبدیل نور به الکتریسیته را 4.5 درصد افزایش می دهد ، و این در حالی است که با افزودن چهار یا شش نقطه کوانتومی راندمان به ترتیب 30 درصد و 50 درصد افزایش می یابد .
به همین منظور یک شرکت تاسیس شده و در حال جذب سرمایه جهت تجاری کردن این تکنولوژی است .

تولید انرژی خورشیدی بدون نیاز به خورشید !
به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (19 ژانویه / 29 دی)، دانشمندان بریتانیایی در حال تکمیل کردن فناوری سلول های خورشیدی هستند که در محیط بسته نیز کار می کند.
مزیت این سلول نسبت به سلول خورشیدی متداول این است که هم در فضای باز و مجاورت خورشید و هم در محیط در بسته کار می کند.
شرکت بریتانیایی “جی 24 آی” اولین شرکتی است که این محصول را در سطح تجاری آن عرضه کرده است.
یکی از مدیران این شرکت می گوید: این صفحه ها به جای اینکه با انرژی فتو ولتائیک کار کنند، بیشتر به شیوه فتو سنتزی یا گرایش به منبع نور عمل می کنند. یعنی همان روشی که گیاهان دارند.
بر اساس گزارش یورونیوز، برای ساختن این سلول، یک ورق نازک فلزی با دی اکسید تیتانیوم لعاب داده می شود. بعد از پوشاندن با رنگ، در آخر الکترولیت ها اضافه شده و با الکترود هادی شفاف پوشانده می شود.
این دستورالعمل اولین بار در سال 1990 توسط مایکل گراتزل پروفسور سوئیسی ارائه شد. شرکت “جی 24 آی” در همکاری با مایکل گراتزل و یک پروژه پژوهشی اتحادیه اروپا این سلول ها را ساخته است.


99468076198914159257.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد