انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

هشدار اوباما

پرزیدنت اوباما به کاندیداهای رئیس جمهوری آمریکا(حزب جمهوری خواه) و اسرائیل هشدار داد .! اینقدر در شیپور جنگ با ایران ندمید. زیرا دودش بیشتر به چشم خودمان میرود!مذاکره بهترین گزینه است

 

 

هشدار اوباما نسبت به عواقب جنگ با ایران

عکس: AFP
اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد جنگ طلبانه کاندیداهای جمهوریخواه انتخابات سال آینده این کشور در قبال ایران گفته است که به دنبال یافتن گزینه‌های دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌ای ایران است. اوباما تصریح کرده است: این تفکر که برخی از ما داشته و می‌گوییم که باید ظرف یک هفته، دو هفته، یا یک ماه یا دوماه [درباره جنگ علیه ایران] تصمیم بگیریم، بر اساس حقایق شکل نگرفته است. در همین حال، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرده است: معتقدیم امروز تحرک نظامی از سوی اسرائیل تصمیم درستی نیست. این مساله را به اسرائیلی‌ها به صورت علنی و در محافل خصوصی متذکر شده‌ایم.

گروه 1+5 بر در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال تهران تاکید کردند
هشدار درباره عواقب جنگ با ایران

 اوباما به شدت از اظهارات جنگ‌طلبانه نامزدهای انتخاباتی جمهوریخواه انتقاد کرد
دنیای اقتصاد- باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا با انتقاد از رویکرد جنگ طلبانه کاندیداهای جمهوریخواه انتخابات سال آینده این کشور در قبال ایران گفته است که به دنبال یافتن گزینه‌های دیپلماتیک برای حل موضوع هسته‌ای ایران است. اوباما تصریح کرده است: این تفکر که برخی از ما داشته و می‌گوییم که باید ظرف یک هفته، دو هفته، یا یک ماه یا دوماه [درباره جنگ علیه ایران] تصمیم بگیریم، بر اساس حقایق شکل نگرفته است. دیپلماسی در برابر ایران بر بمباران این کشور ارجحیت دارد.
در همین حال، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز تاکید کرده است: معتقدیم امروز تحرک نظامی از سوی اسرائیل تصمیم درستی نیست. این مساله را به اسرائیلی‌ها به صورت علنی و در محافل خصوصی متذکر شده‌ایم. سایر اعضای گروه 1+5 (شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین به علاوه آلمان) نیز در پی پیشنهاد ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای، بر در پیش گرفتن دیپلماسی در قبال تهران تاکید کرده و برخی منابع غربی از برگزاری این مذاکرات ظرف دو هفته آینده در یک کشور بی‌طرف خبر داده‌اند.
آنچنان که ایسنا گزارش داده است: رییس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید با بیان اینکه «مذاکرات جدید با ایران مشخص خواهد کرد که آیا یک راه حل دیپلماتیک می‌تواند جلوی وقوع جنگ را بگیرد یا خیر»، از تهران خواست به بحران روزافزون با غرب بر سر برنامه هسته‌ای‌اش پایان دهد.
وی علاوه بر آن از رقبای جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به خاطر اظهاراتشان درباره حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران انتقاد کرد. رییس‌جمهور آمریکا گفت: کسانی که پیشنهاد جنگ را می‌دهند یا بر طبل جنگ می‌کوبند باید با صراحت برای مردم ایران توضیح دهند که به نظرشان جنگ چه مزایا و هزینه‌هایی می‌تواند داشته باشد. من یکی از آنها نیستم.
اوباما با بیان اینکه مقامات ایران نیز باید «به صورت صریح و مستقیم» درباره چگونگی اثبات پیروی‌شان از معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و اینکه به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیستند گفت‌وگو کنند، گفت: آنها می‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. این یک معما نیست.
مذاکرات را سریع‌تر آغاز کنید
رییس‌جمهور آمریکا در عین حال خواستار آغاز فوری مذاکرات 1+5 با تهران شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوباما خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه که از لزوم حمله به ایران سخن می‌گویند، گفت: شما از درک هزینه‌های جنگ عاجز هستید.
وی در انتقاد از اظهارات جنگ‌طلبانه افرادی چون میت رامنی نیز گفت: این بازی نبوده و هیچ چیزی درباره آن اتفاقی نیست.
اوباما همچنین با یادآوری خاطرات خود از نوشتن نامه‌های تسلیت به خانواده‌های قربانیان جنگ و دیدار با نظامیان مجروح گفت: وقتی که بی‌توجهی برخی افراد به هزینه‌های جنگ و سخن‌های آنها درباره حمله را می‌بینم، هزینه‌های جنگ را به یاد می‌آورم. گاهی اوقات ما این هزینه‌ها را تحمل می‌کنیم اما درباره آن فکر می‌کنیم. ما با این موضوع سیاست بازی نمی‌کنیم. زمانی که ما درباره جنگ فکر نمی‌کنیم و این موضوع در سیاست پیچیده می‌شود ما دچار اشتباه خواهیم شد.
با وجود این، اوباما اظهارکرد که وی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد، سیاست بازدارندگی را رها نکرده و آماده است تا در فرصت مناسب دست به حمله بزند.
باراک اوباما همچنین مدعی تاثیر گذاشتن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا بر ایران شد و پیش‌بینی کرد که ممکن است در دور اول مذاکرات 1+5 با ایران پیشرفتی حاصل نشود.
همزمان، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی مشابه سخنان اوباما گفت: اقدام نظامی، آخرین گزینه‌ای است که وقتی همه گزینه‌ها با شکست مواجه شد به کار گرفته می‌شود. اما نباید اشتباه کرد؛ وقتی همه گزینه‌ها با شکست مواجه شد، ما دست به کار می‌شویم. به گزارش ایسنا، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در نشست سالانه آیپک گفت: اگر دیپلماسی با شکست مواجه شود آمریکا دست به اقدام نظامی علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران خواهد زد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پانه تا گفت: همانطور که رییس‌جمهور با صراحت اعلام کرده است، ما بلوف نمی‌زنیم.
انگلیس: به اسرائیل تذکر دادیم
دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز همگام با اوباما با تاکید بر لزوم پیگیری راه حل دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای ایران گفت: هر گونه تحرک نظامی از سوی اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران تصمیم درستی نیست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، کامرون روز سه‌شنبه افزود: این مساله را به اسرائیلی‌ها به صورت علنی و در محافل خصوصی متذکر شده‌ایم. کامرون همچنین با تاکید بر اینکه انگلیس تصمیمی در زمینه پیوستن به گزینه تحرک نظامی علیه ایران نگرفته است، افزود: اگر تحریم‌ها [علیه ایران ] به نتیجه نرسد، می‌توان گزینه‌های دیگر را بررسی کرد.
روسیه: به روابط دوستانه با ایران ادامه می‌دهیم
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز بر تمایل مقامات مسکو برای حفظ جهت‌گیری کنونی در روابط نزدیک و دوستانه روسیه و جمهوری اسلامی ایران بعد از برگزاری انتخابات در هر دو کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ریابکوف روز سه‌شنبه اعلام کرد که جهت‌گیری کنونی سیاست خارجی در روابط با ایران مورد رضایت کامل مقامات مسکو است و این کشور امیدوار است که روابط دوستانه بین مسکو و تهران ادامه پیدا کند. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور منتخب روسیه اخیرا در یکی از مقالات انتخاباتی خود با موضوعیت «نقش روسیه در جهان در حال تحول» نوشته بود که روسیه حق ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای خود تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به رسمیت می‌شناسد. به نوشته پوتین، در حال حاضر همه توجه‌ها به سمت ایران است و روسیه بدون تردید نگران افزایش تهدیدها در خصوص امکان حمله نظامی به این کشور است.

آغاز مذاکرات مقدماتی در2 هفته آینده
مقامات اروپایی گفته‌اند که مذاکرات مقدماتی برای از سرگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران را در دو هفته آینده آغاز می‌کنند و سعی می‌کنند ترتیب مذاکرات را که می‌تواند در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) در یک کشور «بی‌طرف» برگزار شود، بدهند.
کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که 1+5 پیشنهاد ایران برای از سرگیری مذاکرات را پذیرفته است.
آمادگی لندن برای کمک اتمی به ایران
ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس هم پس از اظهارات مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران تاکید کرد: انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین با دقت به نامه ایران توجه و همگی توافق کردند که تعهد به راه حل دیپلماتیک درباره ایران را نشان دهند. هیگ روز سه‌شنبه از ایران خواست که این فرصت را مغتنم شمرده و با برداشتن گام‌های ملموس جامعه بین‌الملل را به مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌اش قانع کند. وی افزود: اگر ایران این خواسته را به صورت مثبت پاسخ دهد ما آمادگی داریم به این کشور در زمینه توسعه نیروگاه‌های انرژی هسته‌ای کمک کنیم و همکاری‌ها در بخش‌های سیاسی و اقتصادی را نیز افزایش دهیم.
تردید فرانسه در مثبت بودن مذاکرات هسته‌ای
آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه اما اعلام کرده است که پاریس نسبت به مثبت بودن نتایج گفت‌وگوها با تهران تردید دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در حالی که هنوز دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 آغاز نشده است، آلن ژوپه جواب‌های ایران به سوالات آنها را زیر سوال برد. ژوپه که با یک تلویزیون فرانسوی صحبت می‌کرد، گفت: به دلیل همین تردید است که باور داریم باید به تحریم‌های شدید علیه ایران ادامه دهیم که به نظر من بهترین شیوه برای ممانعت از یک گزینه نظامی است که می‌تواند نتایج و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد.
تاکید چین بر دیپلماسی در قبال تهران
در این میان، یانگ جیه‌چی، وزیر خارجه چین نیز بار دیگر خواستار حل موضوع هسته‌ای ایران از طریق مذاکره شد. آنچنان که ایسنا گزارش داده است: وزیر خارجه چین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست سالانه کنگره حزب خلق چین گفت: موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق مذاکرات حل شود، نه درگیری؛ از طریق همکاری، نه تحریم. ما با تحریم‌های یکجانبه مخالفیم و معتقدیم اکثریت کشورهای جهان با این امر موافقند.

ای جنگ طلبان ! جنگ با ایران یعنی جنگ جهانی دیگر. اینقدر جنگ .جنگ نکنید. زیرا ایران مانند لیبی -عراق-افقانستان-سوریه-و....نیست. ایران کشوری بزرگ با فرهنگ و دانش چند هزار ساله دارد. جنگ با ایران یعنی جنگ با دنیای اسلام. جنگ با ایران یعنی جنگ با تمدن و فرهنگ بشریت.! اگر این کار زشت را بکنید. تمدن غربی نابود خواهد شد. زیرا ملتها یتان از شما می پرسند.؟ برای چه به ایران که کاری به کار شما نداشت وضرری به جامعه جهانی نمی زد. و حتی بسیار مفید بود.  چرا جنگ را شروع کردید؟ و آنوقت ملت خودتان علیه تان بر میخیزند.! دنیای اسلام هم از این طرف نابودتان میکنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد