انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

حمایت از تولید ملی

آغاز عصر طلایی تولید ایران 

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: با نامگذاری سال جاری، عصر طلایی تولید در کشور آغاز شد؛ چراکه تحریم‌ها سبب شد امکان ورود برخی کالاها به داخل کشور محدودتر شده؛ گرانی ارز هم باعث شد تا ورود کالاهای وارداتی به کشور کند شود و این فرصتی برای تولید ایران است.

سیدحمید حسینی در رابطه با نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اوضاع فعلی اقتصاد کشور، نامگذاری امسال بسیار خوب، مناسب و صحیح است و در واقع زمینه‌ساز فرصتی برای تولید کشور است که در مقابل تحریم‌ها قد علم کرده و بتواند از آن به عنوان یک فرصت بهره‌برداری کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: تحریم‌های اقتصادی بر علیه ایران بدنه تولید و تجارت کشور را تحت آسیب قرار داده بود؛ اما هم اکنون فرصتی فراهم شده تا از تولید داخلی بتوان به بهترین شکل حمایت کرد.

وی از سال 91 به عنوان آغاز عصر طلایی تولید در کشور تعبیر و تصریح کرد: با نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، عصر طلایی تولید در کشور آغاز شد؛ چراکه تحریم‌ها خود سبب شده بود که امکان ورود برخی کالاها به داخل کشور محدودتر شود و از سوی دیگر نیز، گرانی ارز در بازار داخلی سبب شد تا ورود کالاهای وارداتی به کشور کند شود، این دو عامل همچنین سبب شد تا قاچاق کالا به کشور نیز به شدت کاهش یابد؛ بنابراین تمامی این عوامل سبب فراهم آمدن زمینه لازم برای جان گرفتن تولید داخلی شده است.

حسینی گفت: اگر دولت بتواند با امکاناتی که در اختیار دارد، مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را فراهم کرده و به صورت واقعی، از تولید در داخل کشور حمایت کند، گام موثری در هدایت تولید به سمت رونق و حرکت شتابان برداشته است؛ از سوی دیگر همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، باید قوانین مصوب موجود در کشور به بهترین شکل پیاده سازی شود تا زمینه برای رشد و رونق تولید داخلی و حضور بخش‌‎خصوصی بیش از پیش فراهم شود.

وی اظهار داشت: اجرای قوانین مصوب بودجه سالانه و نیز برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی، در کنار اجرای موثر و به موقع قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار که در اسفندماه سال جاری به تصویب نهایی مجلس رسید، به خوبی می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصاد ایران باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: به کار گرفتن منابع صندوق توسعه ملی در جهت حمایت از تولید و بهبود تکنولوژی، خود می‌تواند رونق بخش فضای فعلی اقتصاد کشور باشد. در این صورت می‌توان امیدوار بود که شعار امسال، بسیار سریعتر از شعار سال‌های قبل به نتیجه برسد؛ چراکه زمینه‌های آن بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

وی تصریح کرد: در کنار این، هم اکنون تقاضا در داخل کشور تحریک شده است و صادرات غیرنفتی نیز از رونق مناسبی برخوردار است، بنابراین اگر اقدامات مذکور به موقع و به جا صورت گیرد، امسال را می‌توان با وجود همه سختی‌ها و مشکلات احتمالی در مسائل بانکی؛ فرصتی تاریخی برای تولیدکنندگان کشور دانست.

حسینی گفت: تولیدکنندگان داخلی نیز می‌تواند با شناسایی این فرصت‌ها در جهت منافع ملی، سهم بیشتری را از بازار کالاهای مصرفی در داخل کشور به دست آورند.

وی رعایت الزاماتی را نیز برای تحقق این شعار از سوی تولیدکنندگان متصور دانست و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید فرصت‌های مذکور را غنیمت جنگی ندانند و خود را با تولید خوب و با کیفیت در بازارهای داخلی، تثبیت کنند.

حسینی گفت: در غیر این صورت اگر آنها این فرصت‌ها را مامنی برای دست‌اندازی به منافع بیشتر برای خود بدون در نظر گرفتن مصالح ملی بدانند و از آن سوءاستفاده موقت داشته باشند، آنگاه این فرصت از دست می‌رود و زمانیکه باز هم شرایط به حالت عادی بازگشت، باز هم با مشکلات بسیاری روبرو خواهند شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران همچنین در رابطه با نقش مصرف‌کنندگان در سال 91 و در مقابل منویات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: فرهنگ و ذهنیت ایرانی بر روی کالاهای داخلی مثبت نیست، ولی این فرصت هم اکنون ایجاد شده است و تولیدکنندگان باید این اعتمادسازی را صورت دهند؛ چراکه هم اکنون شرایط برای ورود کالاهای خارجی سخت است و امکان رقابت برای تولیدکنندگان داخلی بسیار بالا است.

وی ادامه داد: البته رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما نیز باید مردم را به خرید کالاهای ایرانی تشویق کنند، ضمن اینکه مصرف‌کنندگان باید توجه داشته باشند که جنگی تمام عیار در اقتصاد ایران آغاز شده است که هر یک از آحاد جامعه باید در آن نقش‌آفرینی لازم را داشته باشند، بنابراین عامه مردم باید بر روی خرید از تولیدات داخلی تمرکز کرده و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

حسینی گفت: در این میان با همکاری دولت و مجلس می‌توان سال 91 را در مسیری قرار داد که به نفع همگان باشد.

وی در خصوص امنیت سرمایه‌گذاران نیز خاطرنشان کرد: امنیت سرمایه‌گذاری نقش کلیدی در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد؛ البته هم اکنون بازار سرمایه‌داری غیرمولد و تولید رونق دارد و نقدینگی مردم به سمت بازار سکه و ارز هدایت شده است، در حالی که مردم به بازارهای سرمایه مولد اقبالی نشان نمی‌دهند چراکه امنیت لازم را در این زمینه احساس نمی‌کنند.

حسینی گفت: بورس کشور سال گذشته سال پررونقی را تجربه نکرد و این خود نشانگر آن است که گرایش به کارهای غیرمولد بیش از گرایش به سمت تولید است و مردم علاقمند هستند که پول خود را در کارهای غیرمولد و زودبازده سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون فرصتهای مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی به خصوص نفت، گاز و پتروشیمی و معادن و تولیدات صنعتی فراهم شده است که اگر مردم احساس امنیت از سرمایه‌گذاری داشته باشند، به این بازارها ورود کرده و علاوه بر رونق اقتصاد ملی، سود مناسبی را نیز نصیب خود خواهند کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد