انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

توربین بادی ساخت ایران.IRAN

بومی سازی توربین بادی 660 کیلو وات

ایران تنها سازنده توربین بادی 660 کیلو وات در منطقه خاور میانه می باشد .

 

مدیر عامل سازمان انرژی های نو ایران اعلام کرد : علیرغم تحریم های اعمال شده ، به همت متخصصین داخلی کلیه قطعات حساس و کلیدی توربین بادی 660 کیلو وات در داخل کشور ساخته شد . با ساخت روت جوینت و پره توربین بادی توسط تنها سازنده در داخل کشور که با حمایت های فنی و مالی این سازمان صورت پذیرفت ، تکنولوژی ساخت این نوع توربین ها

بومی شده و  ایران به تنها سازنده توربین بادی از این نوع در منطقه خاور میانه تبدیل گردید .

سازمان انرژی های نو ایران

ژنراتور نیروگاه‌های بادی کوپلینگ مستقیم بدون هسته آهنی در ایران ساخته شد

برای اولین بار در ایران ژنراتورهای مورد استفاده در نیروگاه‌های بادی به صورت کوپلینگ مستقیم و بدون هسته آهنی طراحی و ساخته شد
برای اولین بار در ایران ژنراتورهای مورد استفاده در نیروگاه‌های بادی به صورت کوپلینگ مستقیم و بدون هسته آهنی طراحی و ساخته شد. طراحی و ساخت این ژنراتور حدود یک سال به طول انجامیده و پس از انجام تست‌های مختلف به مرحله بهره‌برداری رسیده است. طبق گزارشات، یکی از مزایای این نوع ژنراتور در عملکرد مستقل و قابلیت استفاده محلی از آن در مناطق دورافتاده برای تولید انرژی می‌باشد. راه‌اندازی این ژنراتور در مقایسه با انواع مشابه خارجی آسان‌تر است و به دلیل طراحی خاص این ژنراتور، می‌توان از آن در مناطقی که سرعت باد کمتر است استفاده کرد. این ژنراتور در نوع خود بی‌نظیر بوده و مهم‌ترین مزیت آن راندمان بالای آن است که تا 96 درصد می‌رسد.



افزایش ظرفیت تولید برق پاک کشور


علی ذبیحی درباره مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر در ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر در کشور حدود 162 مگاوات است

قائم مقام وزیر نیرو با تشریح دستورات جدید رئیس جمهور برای توسعه ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر در ایران از آغاز شمارش معکوس برای افزایش ظرفیت تولید برق پاک کشور به بیش از 400 مگاوات خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، علی ذبیحی درباره مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر در ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر در کشور حدود 162 مگاوات است.

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه تا پیش از سال 1390 ظرفیت تولید برق پاک و تجدید پذیر در کل کشور حدود 120 مگاوات بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید برق تجدید پذیر کشور به زودی از مرز 400 مگاوات عبور کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید برق تجدید پذیر، طراحی، نصب و راه اندازی نیروگاه‌های DG و CHP است، اظهار داشت: در شرایط فعلی مهمترین چالش پیش روی برای توسعه انرژیهای تجدید پذیر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی است.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش تولید و توسعه انرژیهای نو برای دولت هزینه بر است، خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این صنایع پاک شد و بیان کرد: هزینه تمام شده بالا و موانع اعطای تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه صنایع انرژی تجدید پذیر است.
ذبیحی در ادامه در تشریح دستورات جدید رئیس جمهور برای توسعه ظرفیت تولید برق تجدید پذیر و مشارکت بیشتر سرمایه گذاران خصوصی در این صنایع پاک، تبیین کرد: سال گذشته رئیس جمهور دستوراتی برای تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران و تجدید نظر شورای اقتصاد در بهای تمام شده برق از محل انرژی های تجدید پذیر را صادر کرد.
قائم مقام وزیر نیرو در تبیین مهمترین دستاوردهای اقتصادی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، تاکید کرد: کاهش مصرف نفت خام و فرآورده‌های نفتی و به تبع آن کاهش آلودگیهای ناشی از مصرف سوخت فسیلی را باید مهمترین دستاورد توسعه این صنایع پاک برشمرد.
این مقام مسئول با اشاره به تعریف پروژه‌های جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید انرژیهای تجدید پذیر به حدود سه هزار مگاوات در روز، خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در حال حاضر امکان تولید 60 هزار مگاوات برق از انرژی خورشید در کشور وجود دارد که این میزان بیش از برق تولید شده فعلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد