انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژی های پاک=Clean Energy

دستورات جدید رئیس جمهور برای تولید برق پاک

قائم مقام وزیر نیرو با تشریح دستورات جدید رئیس جمهوری برای توسعه ظرفیت تولید انرژی های تجدید پذیر در ایران از آغاز شمارش معکوس برای افزایش ظرفیت تولید برق پاک کشور به بیش از ۴۰۰ مگاوات خبر داد.


علی ذبیحی در گفتگو با مهر درباره مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر در ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر در کشور حدود ۱۶۲ مگاوات است.
قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه تا پیش از سال ۱۳۹۰ ظرفیت تولید برق پاک و تجدید پذیر در کل کشور حدود ۱۲۰ مگاوات بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید برق تجدید پذیر کشور به زودی از مرز ۴۰۰ مگاوات عبور کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت نیرو برای توسعه ظرفیت تولید برق تجدید پذیر، طراحی، نصب و راه اندازی نیروگاه‌های DG * و CHP ** است، اظهار داشت: در شرایط فعلی مهمترین چالش پیش روی برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش تولید و توسعه انرژی‌های نو برای دولت هزینه بر است، خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این صنایع پاک شد و بیان کرد: هزینه تمام شده بالا و موانع اعطای تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات پیش روی سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه صنایع انرژی تجدید پذیر است.

ذبیحی در ادامه در تشریح دستورات جدید رئیس جمهوری برای توسعه ظرفیت تولید برق تجدید پذیر و مشارکت بیشتر سرمایه گذاران خصوصی در این صنایع پاک، تبیین کرد: سال گذشته رئیس جمهوری دستوراتی برای تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران و تجدید نظر شورای اقتصاد در بهای تمام شده برق از محل انرژی های تجدید پذیر را صادر کرد.

قائم مقام وزیر نیرو در تبیین مهمترین دستاوردهای اقتصادی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، تاکید کرد: کاهش مصرف نفت خام و فرآورده‌های نفتی و به تبع آن کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف سوخت فسیلی را باید مهمترین دستاورد توسعه این صنایع پاک برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به تعریف پروژه‌های جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر به حدود سه هزار مگاوات در روز، خاطر نشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در حال حاضر امکان تولید ۶۰ هزار مگاوات برق از انرژی خورشید در کشور وجود دارد که این میزان بیش از برق تولید شده فعلی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد