انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژیهای نو و توسعه

توسعه پایدار کشور در گرو استفاده هر چه بیشتر از انرژیهای نو و پاک است. زیرا  ما باید قبل از تمام شدن انرژی های فسیلی . با فروش نفت و گاز زیر ساختهای انرژی های دیگر را محکم کنیم. همین کاری که اکثر کشور ها قبلا شروع کرده اند. تا زمانیکه نفت به اتمام رسید. کاسه چه کنم بدست نگیریم.از الان باید کاری کرد.

نقش انرژیهای پاک در توسعه کشور

دبیر اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک با اشاره به این که تنها یک درصد تولید برق کشور با انرژی‌های پاک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: قرار است این نسبت تا پایان دولت دهم به سه درصد و در پایان برنامه سند چشم انداز توسعه به 10درصد افزایش یابد

دبیر اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک که در مراسم افتتاحییه این کنفرانس در ماهان کرمان سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد:

یکی از بحران‌های جهان امروزدر قرن بیست و یکم که به نام قرن انرژی‌های پاک نام‌گذاری شده‌، بحران انرژی است که از دو چالش عمده، یکی آلودگی زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی و دیگری محدودیت منابع فسیلی در جهان نشأت می گیرد که پیش بینی می‌شود با توجه به مصرف رو به رشد آن‌ها تا سال 2100 میلادی به اتمام خواهند رسید.


وی با بیان اینکه ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است، خاطرنشان کرد: با این حال بحران جهانی انرژی به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود و باید برای برون رفت از این بحران چاره اندیشی کرد که استفاده از انرژی‌های پاک راه حلی جهانی برای رفع این معضل است چرا که براساس برنامه‌های بسیاری از کشورهای جهان تا سال 2020 میلادی حدود 20 درصد از تولید برق مصرفی آن‌ها باید از انرژی های تجدیدپذیر که بخشی از انرژی‌های پاک محسوب می‌شوند تأمین گردد.


دبیر اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک در پایان بابیان اینکه رسالت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ارائه راه‌حل‌های مبتنی بر یافته‌های تحقیقاتی برای بحران های حادث شده است،اذعان کرد: حدود 200 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید و در دو مرحله داوری نهایتاً 86 مقاله در اولویت پذیرش قرار گرفت که با توجه به محدودیت زمانی همایش 68 مقاله برای ارائه انتخاب شد.


به گزارش ایسنا، اقبال بنی اسد عسکری دبیر اجرایی اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک هم در افتتاحیه این کنفرانس که پنجم و ششم اسفندماه جاری در سالن همایش‌های مرکز بین المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی کرمان برگزارشد، اظهار کرد: عدم برخورداری بسیاری از کشورهای جهان از منابع سوختی و روند رو به پیشرفت فناوری که خود مستلزم استفاده از منابع انرژی است، موجب افزایش هزینه مصرف انرژی در این کشورها شده که متاسفانه تاکنون قیمت پایین انرژی‌های فسیلی درایران باعث افزایش مصرف بی رویه این سوخت‌ها در صنایع مختلف، سیستم حمل و نقل و مصارف گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌های مسکونی و دولتی شده است.


وی با بیان اینکه یکی از پیامد های قیمت پایین انرژی، عدم توجه به استانداردهای مناسب در روند مصرف انرژی است، خاطرنشان کرد: تصمیم دولت مبنی بر حذف و یا کاهش یارانه های مربوط به انرژی نقطه آغازی برای حرکت به سوی مصرف بهینه انرژی، کاهش تلفات و مصارف بی رویه سوخت‌های فسیلی و تلاش برای افزیش توانمندی استفاده از انرژی‌های جایگزین خواهد بود؛ بنابراین افزایش قیمت سوخت، آلودگی های ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، پدیده گرمایش کره زمین و پدافند غیر عامل ( برای گریز از حوادث غیر قابل پیش بینی) عوامل تقویت کننده استفاده از انرژی های تجدیدپذیر هستند.


دبیر اجرایی اولین کنفرانس سالانه انرژی پاک افزود: اخیرا اروپا سعی دارد تا با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در آفریقا و تولید و انتقال برق خورشیدی کمبود روزهای آفتابی را جبران کند و این درحالی است که ایران از نظر سطح انرژی خورشیدی در جهان، مقام سوم را دارد که استفاده از این منبع انرژی تجدید پذیر را امری اجتناب ناپذیر می‌نمایاند.


وی در پایان تصریح کرد: اگر چه هنوز به دلیل قیمت پایین سوخت‌هایی چون نفت، بنزین و گازوئیل در کشور، استفاده از انرژی‌هایی مثل انرژی‌های بادی و خورشیدی از نظر اقتصادی غیر قابل توجیه به نظر می رسد، اما بدیهی است که منابع نفتی فناپذیر بوده و آینده از آن کشورهایی است که در حال توسعه جدی علم استفاده از انرژی های پاک‌ند.



ژاپن تمام ساختمانهایش را خورشیدی می کند.

برای کشوری که تشنه خشکی است ، کشوری که وابستگی شدیدی به انرژی هسته ای دارد و کشوری که به دلیل کمبود فضا درب منازل را کشویی می سازند ، باز هم راه برای تولید انرژی و استفاده بهینه از محیط پیرامون وجود دارد .

کشور ژاپن تصمیم گرفته است تا سال ۲۰۳۰ و طی یک قانون اجباری ، تمام ساختمانهای خود را با پنل های خورشیدی نصب شده بسازد . این نشان می دهد سرزمین خورشید تابان به جای تکیه بر انرژی هسته ای قصد تمرکز بر روی تکنولوژی جهت تولید انرژی های پاک می باشد . کشوری که به دلیل تکیه بر انرژی هسته ای و داشتن نیروگاه های متعدد در زلزله اخیر دچار مشکلات حادی شد .

کاندید بعدی برای جایگزینی انرژی پاک خورشید به جای انرزی هسته ای کشور فرانسه است . جایی که بیش از ۷۰ درصد آن با انرژی هسته ای بر پاست .

آیا خورشید می تواند از پس تولید برق و انرژی برآید ؟ آیا انسان به اندازه کافی علم استفاده از انرژی خورشید را برای کاربرد سرتاسری دارد ؟ آیا هزینه این کار از دیگر راه های کسب انرژی کمتر است ؟ آیا می توان به انرژی های تجدیدپذیر اعتماد کرد ؟ شما هم سوالی دارید ؟



لامپ های خیابان در آینده با انرژی خورشید و باد


در حال حاضر بهترین نوع استفاده از انرژی خورشیدی. مصرف روشنائی خیابان .پارک.منازل . و وسایل سبک و کم مصرف است.


روز به روز بر پیشرفت تکنولوژی در زمینه به تسخیر در آوردن انرژی های پاک و خدادادی برای نجات انسان از این سوخت های فسیلی و آلوده کننده افزوده می شود . قبلا فقط صحبت از گرفتن انرژی خورشید و تولید آن به برق بود ( برای لامپهای خیابان ) امروز پای باد نیز وسط کشیده شد . با نصب چنین لامپ هایی که توسط شرکت SavWatt طراحی شده در خیابان ها دیگر نیازی به ایستگاه های برق محلی نیست . برق هم که اصلا مصرف نمی شود . در واقع در این صورت دیگر مطمئن هستیم که هرگز برق بزرگراه ها و خیابان ها قطع نمی شود چون این لامپهای LED که ۶۰ وات توان دارند با دو منبع انرژی یکی باد و دیگری خورشید کار می کنند .

انرژی خورشیدی توسط یک پنل ۹۰ واتی و انرژی باد توسط یک توربین بسیار ریز ( Micro Turbine ) سیصد واتی برای تولید برق به لامپ ها می رسند .

البته قبلا هم شرکت هایی از کشورهای چین و لهستان چنین طرحی رو مطرح کرده بودند اما این شرکت در حال سرمایه گذاری و تولید در کشور آمریکاست . ناگفته نماند که هر کدام از این لامپ ها ۵۰ هزار ساعت عمر می کنند .

 

لامپ خیابانی با انرژی باد و خورشید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد