انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

قانون الهی و اساسی

پیشنهاد میگردد.در کشور جمهوری اسلامی ایران هر دو قانون الهی(قران) و قانون اساسی با هم در سیستم آموزشی ایران گنجانده شود. و به زبان فارسی و عربی تدریس شود. تا این همه مشکلات که از دور شدن از قران. برایمان بوجود آمده. با توسل به اسلام  واقعی و قران . به یاری الله مرتفع گردد. و هر کجا که قانون اساسی با قران مغایرت داشت اصلاح گردد.چرا که قوانین نوشته شده دست بشر .بی اشکال نیست. و الله می فرماید. هر کجا با هم دچار اختلاف شدید.به قران مراجعه کنید. اکنون که ما با کشورهای مسلمان اسیر تفرقه و اختلاف  ساخته دست دشمنان اسلام هستیم. بهتر است که بار دیگر قران را بین خود .حکم قرار داده. و به اتحاد و عظمت صدر اسلام دست یابیم. و با توطئه های دشمنان اسلام مقابله کنیم انشا ال..

احمدی نژاد در این راستا به یکی از مواد قانون اساسی در ارتباط با حقوق ملت هم اشاره کرد. در بخشی از اصل 9 آمده است: هیچ‏ مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور آزادی های‏ مشروع‏ را، هر چند با وضع قوانین‏ و مقررات‏، سلب‏ کند.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگوی زنده در شبکه یک سیما بخشی را درباره قانون اساسی ایران صحبت کرد.

او در این باره گفت: "همه باید به دنبال اجرای قانون اساسی باشیم. همه باید قانون اساسی را بدانند و حقوق اساسی ملت را بشناسند. در قانون اساسی بالاترین حقوق برای آزادی و کرامت ملت آمده است. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران راجع به آزادی قوانینی وجود دارد که هیچ کجای دنیا نیست. برنامه ریزی هایی انجام شده که قانون اساسی را عمومی کنیم تا شهروندان بدانند که حقوق اساسی شان چیست؛ زیرا آگاهی عمومی از قانون اساسی اهمیت بسیار دارد."

احمدی نژاد در این راستا به یکی از مواد قانون اساسی در ارتباط با حقوق ملت هم اشاره کرد. در بخشی از اصل 9 آمده است: هیچ‏ مقامی‏ حق‏ ندارد به‏ نام‏ حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ کشور آزادی های‏ مشروع‏ را، هر چند با وضع قوانین‏ و مقررات‏، سلب‏ کند.

این تاکید بر جایگاه قانون اساسی و نبود آگاهی عمومی از محتوای این قانون در میان مردم ایران، اشاره ای صحیح به یکی از مشکلات و نقاط منفی در جامعه ایرانی است که اکثریت از بخش ها و مواد مختلف و در راس آنها حقوق خود در قانون اساسی آگاه نیستند و زمینه ای هم برای مطالبه حقوق به وجود نمی آید.

احمدی نژاد به این نکته اشاره کرد که بسیار از مردم و مسئولان حتی رده بالا یک بار نیز قانون اساسی را نخوانده اند. متاسفانه باید گفت قانون اساسی در میان بخش های مختلف مردم، غریب مانده است و لذا باید اقداماتی برای افزایش آگاهی و شناخت مردم و مقامات از محتوای قانون اساسی و بالطبع آگاهی از حقوق خود صورت بگیرد چرا که بدون دانستن حقوق، مطالبه آن ناممکن است.

در راستای این اقدام می توان به تهیه و پخش برنامه های ویژه درباره محتوای قانون اساسی در شبکه های صداوسیما، گنجاندن آموزش قانون اساسی در دوره های ضمن خدمت کارمندان و کارکنان دولت، آموزش قانون اساسی در دوره های آموزشی سربازی، تدریس قانون اساسی ایران به عنوان یک واحد درسی عمومی و الزامی در دانشگاه و دبیرستان  اشاره کرد تا دانش آموزان و دانشجویان فعلی و مردم و مقامات آینده، از بخش های مختلف و حقوق و مسئولیت های خود و حکومت در قانون اساسی آگاه و آن را پیگیری کنند. قطعا بدون آگاهی از وجود چنین حقوقی در قانون اساسی نمی توان آن را پیگیری کرد.

البته این انتقاد نیز متوجه شخص احمدی نژاد است که خود از لزوم آشنایی مردم با مواد و محتوای قانون اساسی و حقوق خود در این قانون سخن می گوید اما در 7 سال گذشته کمترین اقدامی در این راستا انجام نداده است و این در حالی است که بخش هایی چون آموزش و پرورش، آموزش عالی و دیگر بخش ها در اختیار دولت است. بیشترین تعداد کارمندان هم در قوه مجریه در حال فعالیت هستند و دولتمردان می توانند در این بخش ها برای آشنایی مردم با محتوای قانون اساسی، گام های تاریخی و اساسی را بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد