انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نیروگاه هایی که گرما آن را از پا در نمی آورد/ تولید برق تنوع می‌طلبد

 منابع طبیعی ایران به عنوان یکی از اصلی ترین سرمایه های اقتصادی کشور به حساب می آید که عموما به دست فراموشی یا نابودی سپرده شده اند. ظرفیت های اقتصادی که در صورت استفاده از آنها جایگاه اقتصادی کشور در اقتصاد بین الملل ارتقا خواهد یافت.

با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های ایران، متنوع کردن سبد مصرفی انرژی کشور یکی از اهداف سیاست گذاران این حوزه است تا از این طریق اتکا به سوخت های فسیلی کاهش یابد.

ایران با دارا بودن بیش از 300 روز آفتابی در پهنه جغرافیایی خود در حدود 2.5 برابر کشورهای اروپایی از این نعمت برخوردار است که می تواند از این پتانسیل در تولید برق کمک گیرد.ضرورتی که در روزهای گذشته و با افرایش دما هوا و ورود فشار مضاعف به نیروگاه ها احساس شد.

کارشناسان این حوزه معتقد اند با توجه به میزان تابش خورشید در ایران، تولید برق تجدیدپذیر از این طریق به طور میانگین در حدود 1800 تا 2200 کیلووات ساعت بر مترمربع برآورد شده است.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در آخرین اظهارات خود در خصوص تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور گفت: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر از 165 مگاوات در ابتدای دولت، به 400 مگاوات در حال حاضر رسیده و تا پایان سال 96 این ظرفیت به 600 مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: برنامه دولت احداث 1000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در بخش انرژی های تجدیدپذیر در طول هر سال از برنامه ششم توسعه است.

ظرفیت ناچیز تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور بر کسی پوشیده نیست از همین رو وزارت نیرو تصمیم به ترغیب سرمایه گذاران به ورود در این حوزه دارد و برای تشویق افراد به خرید تضمیمی 20 ساله برق از آنها با ارقام قابل قبول دارد. ارقامی که با توجه به ظرفیت تولید برق نیروگاه و استفاده از تجهیزات بومی یا وارداتی میزان متفاوتی پرداخت می شود.

برنامه هایی که در شرایط فعلی اهمیت آن بیش از پیش آشکار شده و تلاش ها برای گسترش سهم آن در سبد مصرفی کشور است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد