انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کلکتور سهموی پیشرفته»

ساخت کلکتور سهموی پیشرفته توسط محققان کشورمان، ایران را در زمره کشورهای دارای فناوری ساخت آن همچون اسپانیا، آلمان و ایتالیا قرار داد.
به گزارش فانوس، توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در سالهای اخیر در کشورمان مورد توجه بسیاری قرار گرفته و اقدامات مهمی نیز در این زمینه انجام شده است.

ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی نیز در این حوزه از سالها پیش ورود داشته و حمایتهای خوبی از طرحهای فناورانه محققان انجام داده است.

حمایت از پروژه «طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کلکتور سهموی پیشرفته» را در این زمینه می‌توان نام برد.

این پروژه با هدف ایجاد مرکز طراحی، ارزیابی و فناوری کلکتورهای سهموی پیشرفته، توسعه نیروگاه حرارتی خورشیدی شیراز به عنوان قطب انرژی خورشیدی حرارتی کشور، توسعه دانش فنی طراحی و ساخت آینه‌ها برای مصارف کلکتورهای خورشیدی و ارائه خدمات مشاوره تعریف شد.

ایران با ساخت این کلکتور سهموی در زمره کشورهای دارای فناوری ساخت آن همچون اسپانیا، آلمان و ایتالیا قرار گرفت؛ این کلکتور دارای طول 100 متر و قطر دهانه شش متر است که در محل نیروگاه خورشیدی وزارت نیرو شیراز نصب شده است.

همچنین درباره کاربرد این کلکتورها می‌توان به استفاده در نیروگاه‌های گرمایی خورشیدی اشاره کرد و با این اقدام متخصصان کشور در صورت احداث نیروگاه خورشیدی مگاواتی می‌توان نمونه‌های این کلکتور را در کشور ساخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد