انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

روستای بارگدن نیکشهر با استفاده از انرژی خورشیدی از نعمت برق بهره مند شد

۲۰ خانوار روستای هدف گردشگری و تمام کپری بارگدن بخش بنت شهرستان نیکشهر با استفاده از پنل های خورشیدی از نعمت برق بهره مند شدند.

سیما دهقان رئیس امور عشایر شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار  از  ، گفت: به منظور حمایت از جامعه عشایری شهرستان و در راستای حفاظت از طبیعت بکر و دست نخورده مناطق عشایر نشین، طرح استفاده از پنل های خورشیدی جهت بهره مندی مردم از نعمت برق در روستای بارگدن بخش بنت شهرستان نیکشهر اجرایی شده است
او گفت: به دلیل اینکه امکان برق دار شدن این منطقه با توجه به صعب العبور بودن مسیر ارتباطی وجود نداشت، استفاده از انرژی پاک خورشیدی برای حفظ بافت سنتی و گردشگری بارگدن مورد استفاده قرار گرفته است.
دهقان رئیس امور عشایر نیکشهر افزود: برای اجرای این طرح ۵۰ میلیون تومان هزینه شده است که از سه مجموعه صفحه مجازی مسلم بارکزیی فعال گردشگری استان، انجمن ایرانگرد با مدیریت جواد قارایی و موسسه نذر طبیعت تامین شده است.
رئیس اداره امور عشایر شهرستان نیکشهر گفت: بارگدن روستایی زیبا وکاملا کپری در منطقه بنت است که برای رسیدن به آن باید ۱۶ کیلومتر را در مسیر های مالرو و صعب العبور طی کرد.
سیما دهقان ضمن اشاره به لزوم توجه و حمایت بیشتر از مناطق عشایر نشین بیان کرد: مردم مناطق عشایری ساخت اجتماعی قبیله ای دارند و عموما به دامداری و بعضاً کشاورزی محدود مشغول هستند آن ها نقش مهمی در تامین فرآورده های دامی کشور ایفا می کنند.
رضوانی طراح و مجری نیروگاه برق خورشیدی روستای بارگدن نیز به خبرنگار ما گفت: مطالعات اولیه طرح انرژی پاک برای دیگر روستا های همجوار بارگدن انجام شده است که در صورت تامین اعتبار، این طرح در بقیه روستا ها نیز اجرایی خواهد شد.
شهرستان نیکشهر براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای ۱۰۰ منطقه عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد