انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

جولان مازوت در سایه غفلت از انرژی خورشیدی/ تولید برق از سوخت هسته ای نیازمند تکنولوژی پیشرفته است!

انرژی خورشیدی می تواند بدون آنکه آلودگی داشته باشد جایگزین سوخت های مخرب فسیلی چون مازوت شود.

به گزارش خبرنگار، از ابتدای دی ماه سال جاری تا به امروز هوای تهران ۲۱ روز متوالی آلوده بوده و این آلودگی سبب گله مندی تعداد زیادی از شهروندان تهرانی شده است. در زمانی که ویروس کرونا جان تعداد زیادی از افراد را تهدید می کند، هوای آلوده سبب نگرانی بیشتری می شود. اما آلودگی هوا آن قدر ها هم پیچیده و غیر قابل حل نیست. با تدابیری می توان این موضوع را حل کرد. اما نه تدابیری مانند قانون هوای پاک که تعداد زیادی از مصوبه هایش هنوز عملی نشده است.

یکی از روش های موثر برای کاهش آلودگی هوا استفاده از انرژی های خورشیدی به جای سوخت های فسیلی است. انرژی خورشیدی وسیع ترین منبع انرژی در سراسر جهان است. انرژی خورشیدی یکی از منابع تامین انرژی رایگان و عاری از اثرات مخرب محیط زیستی است که می تواند به راحتی جایگرین سوخت های فسیلی مخرب و آلاینده شود.

کشور های زیادی توانسته اند با اتخاذ تدابیری از این انرژی پاک استفاده کنند و این موضوع تاثیر بسیار مفیدی بر محیط زیست آن ها گذاشته است، اما در کشور ما تنها به صورت محدود از این انرژی استفاده می شود و حالا همین موضوع سبب شده که استفاده از سوخت مازوت نفس همه پایتخت نشینان را تنگ کند، در حالیکه می توان به راحتی انرژی خورشیدی را جایگزین سوخت فسیلی کرد.

خورشید یک راکتور هسته ای طبیعی از جنس انرژی بسیار عظیم است، که ماده در آن جا بر اثر هم جوشی هسته ای به انرژی خورشیدی تبدیل می شود و هر روز حدود ۳۰۰ میلیارد تن از جرم آن به تابش تبدیل می شود، دمای داخلی آن حدود ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد