انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

نسل جدید سلول‌های خورشیدی در راه است/ محققان ایرانی حوزه انرژی را متحول می‌کنند

یک محقق ایرانی با به کارگیری مواد ارزان قیمت، موفق به توسعه سلول های خورشیدی با کارایی بالاتر شده است. این سلول ها در صنایع نظامی و فضایی کاربرد بسیاری دارند.
گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا ، ایران از مهم ترین صادرکنندگان انرژی و برق به کشورهای همسایه است، با این حال افزایش جمعیت در کشور باعث افزایش قابل توجهی در استفاده از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شده است. این امر منجر به رشد تصاعدی مصرف انرژی شده، به طوری که تأمین برق کشور با مشکل برخورده است. خاموشی های اخیر در مناطق مختلف تهران نیز یکی از پیامدهای این چالش تأمین برق کشور بود.
تلاش برای  جایگزینی سوخت های فسیلی در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. یکی از بهترین گزینه های جایگزینی سوخت های فسیلی انرژی خورشیدی است که منبعی نامحدود، بدون آلایندگی و رایگان به شمار می رود. یک محقق ایرانی به نام پدرام منافی با اجرای طرح «تأثیر ریزساختار الکترولیت ژل مانند بر پایه PVDF-HFP/PEO حاوی نانوذرات گرافنی بر بازدهی الکتریکی سلول خورشیدی رزانه حساس DSSC» موفق شده کارایی سلول های خورشیدی را با استفاده از مواد ارزان قیمت، به طور قابل توجهی افزایش دهد.
افزایش کارایی و کاهش هزینه تولید
به گفته منافی؛  در ساخت این سلول های خورشیدی از پلیمر PVDF-HFP (کوپیلیمر وینیلیدین فلورید هگزافلوئورپروپیلن) و انواع پلی اکساید، به خصوص پلی اتیلن اکساید، استفاده شده است. این ترکیب در مقایسه با موادی که به طور معمول در ساخت سلول های خورشیدی استفاده می شود، هزینه کمتری دارد. نسبت ترکیب دو پلیمر به کار رفته در ساخت سلول های خورشیدی 60 به 40 است که این امر هزینه تولید را به طور قابل توجهی کاهش داده است.
دلیل افزایش کارایی  این سلول های خورشیدی استفاده از نانوذرات گرافن است که خواص  الکتروکاتالیستی  دارد و باعث افزایش قابل توجه کارایی این سلول ها شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد