انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

انرژى خورشیدی پاک+Solar Energy

انرژی های نو -برق خورشیدی-- وسایل جانبی-09177196296

تأمین ۲۰درصد انرژی دانشگاه بیرجند از انرژی‌های تجدیدپذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، احمد خامسان در آیین افتتاحیه هشتمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر ‏و تأمین ۲۰ درصد از انرژی دانشگاه بیرجند از طریق انرژی‌های تجدیدپذیرتولید پراکنده ایران در دانشگاه بیرجند، به وجود مرکز انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه ‏بیرجند و راه‌اندازی مدیریت سبز دانشگاه برای تقویت و کمک به محیط زیست اشاره کرد و گفت:برای ‏تأمین ۲۰درصد از انرژی دانشگاه از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر هدف‌گذاری شده است که در سال جاری ۱۰۰‏کیلووات ساعت و در سال۱۴۰۰ نیز ۱۰۰کیلووات ساعت از طریق انرژی خورشیدی تولید خواهیم کرد. ‏

دبیر هشتمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، این کنفرانس را به عنوان ‏یک رویداد علمی تخصصی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دانست و گفت: با توجه به مزایای این انرژی، سهم آن در کل سبد انرژی کشور کمتر از ۳دهم درصد است که تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد.

حمید فلقی افزود: در حوزه بادی بیش از ۴۰هزار مگابایت قابلیت ‏بهره‌گیری از این انرژی وجود دارد و در واقع کشور بهشت بهره‌برداری از این انرژی‌ها است.

وی چسبندگی ‏ذهنی به نفت را مشکلی در برابر استفاده از این انرژی پاک دانست که رقابت بین این دو انرژی را سخت می‌کند ‏و ابراز امیدواری کرد با برگزاری کنفرانس‌های علمی اهمیت موضوع استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تبیین ‏شود.

تولید انرژی الکتریکی بادی، پیش بینی سرعت باد و نقشه‌های باد، انرژی خورشیدی: فتوولتائیک و حرارتی، ‏منابع تولید پراکنده در بازار برق، سیاست گذاری و مدیریت انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پایدار، انرژی زمین ‏گرمایی، انرژی اقیانوسی: جزر و مد و امواج، زیست توده و سوخت‌های بیولوژیکی، روش‌های ذخیره سازی ‏انرژی و کنترل و حفاظت تولید پراکنده از محور‌های اصلی این کنفرانس است که در روز‌های ۲۴و۲۵ اسفند در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد